كاركنان شركت آب وفاضلاب با امام جمعه يزدديدار كردند 



نماينده ولي‌فقيه و امام‌جمعه يزد از آنچه"گسترش اسراف در مصرف آب" خواند انتقاد كرد و خواستار صرفه‌جويي در مصرف اين مايع حياتي شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين "محمد علي صدوقي" روز چهارشنبه در ديدار با كاركنان شركت آب و فاضلاب اين استان، افزود: در گذشته، مردم بيش از زمان حاضر به صرفه‌جويي توجه داشتند و سنت مردم هم بر اين امر استوار بود.

وي با بيان اينكه اسلام بر صرفه‌جويي تاكيد دارد، اظهارداشت: پيش از اين، مردم قدر آب را مي‌دانستند ولي امروز، توجهي به آن ندارند.

او خواستار ترويج فرهنگ صرفه‌جويي در مصرف آب از سوي رسانه‌ها و همكاري مردم در اين زمينه شد.

نماينده ولي‌فقيه در استان يزد به‌اهميت آب در استان‌هاي كويري وخشك مانند يزد اشاره كرد و با بيان اينكه آب بايد كيلومترها ازخارج از اين استان به يزد منتقل شود، اظهار داشت: هيچكس مجاز نيست آب را بيهوده مصرف كند.

وي تامين‌آب سالم بهداشتي وباكيفيت را از وظايف مسوولان امر دانست و گفت:
بايد آب باكيفيت و قابل قبول، تامين شود و در اختيار مردم قرار گيرد.

صدوقي اضافه كرد: همچنين بايد بر امر بهداشت و كيفيت آب، كنترل و نظارت لازم صورت گيرد.

وي بر اجراي خط دوم‌انتقال آب به‌اين استان تاكيدكرد و گفت: در اين زمينه اقداماتي صورت گرفته است اما بايد شتاب بيشتري بگيرد.

امام جمعه يزد با تاكيد بر ترميم شبكه‌هاي آب فرسوده و بااشاره به اينكه اين امر نيز موجب هدررفتن‌آب مي‌شود،افزود: رفع‌اين مشكل، نيازمند عزم عمومي است و بايد براي آن طرح ضربتي اجرا شود.

وي همچنين خواستار رفع مشكلات مردم در زمينه حق انشعاب آب و آب بها شد و گفت: در اين زمينه بايد به‌مساجد، مراكز فرهنگي و مدارس، توجه بيشتري شود.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان يزد نيز گفت: هم اكنون از هر يكصد نفر جمعيت شهري اين‌استان‪ ۹۸‬نفر زيرپوشش شبكه آب قراردارد كه تا پايان امسال اين رقم به‪ ۹۸/۵‬درصد خواهد رسيد.

محمدرضا محمدي از دردست‌اجرابودن طرح شبكه‌فاضلاب شهر يزد خبرداد و افزود:اين طرح در بخش مهمي از شهر يزد، اجرا و كار اجرايي آن در شهر اردكان نيز آغاز شده است.

وي اظهارداشت: درآينده، طرح فاضلاب در شهرهاي تفت و ميبد نيز آغاز مي‌شود و همه بيمارستان‌هاي شهر يزد به اين شبكه متصل مي‌شوند.

استان يك ميليون نفري يزد‪ ۲۳۰‬هزار مشترك آب دارد

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا